Τρίτη, 3 Ιουλίου 2012

Σκέψου έξυπνα στον κάτω-σκύλο!


Ο “κάτω σκύλος” αποτελεί μία από τις πιο βασικές asanas της Yoga καθώς είναι μέρος της αλληλουχίας του χαιρετισμού στον ήλιο, αλλά και σαν ανεξάρτητη asana εξασφαλίζει πληθώρα από οφέλη για το σώμα μας.
Αυτό που δυσκολεύει πολλούς από εμάς στην πρακτική του “κάτω σκύλου” είναι το να κατεβάσουμε και να ακουμπήσουμε τις φτέρνες προς το πάτωμα. Αυτό είναι κάτι που χτίζεται σιγά-σιγά και με την πρακτική – όπως τα πάντα άλλωστε.
Για να βοηθήσουμε το σώμα όμως να μπει πιο βαθειά στην asana μπορούμε να δουλέψουμε ταυτόχρονα και με την σκέψη στέλνοντας την πρόθεσή και την ενέργειά μας προς αυτή την κατεύθυνση. Συνδέοντας το νου, το σώμα, την αναπνοή, τα αποτελέσματα μπορεί να σας εκπλήξουν ευχάριστα, γιατί ως γνωστό πολλές φορές στη ζωή “θέλει τρόπο και όχι κόπο”.
Ξεκινήστε εκτελώντας μερικούς χαιρετισμούς στον ήλιο (5-6 γύρους) σαν ζέσταμα για το σώμα. Στον τελευταίο γύρο κρατήστε τη στάση του κάτω σκύλου και σκεφθείτε έξυπνα!


1) Καθώς εισπνέω οραματίζομαι πως ο αέρας εισέρχεται από τις παλάμες των χεριών μου, ταξιδεύει σε ανοδική πορεία κατά μήκος των χεριών μου αρχικά και στη συνέχεια κατά μήκος της σπονδυλικής μου στήλης μέχρι να φτάσει την περιοχή της μέσης μου χαμηλά. Η πορεία αυτή που κάνει ο αέρας αρχικά με βοηθά να μεταφέρω σιγά-σιγά μακριά το βάρος από τους καρπούς μου προς τα επάνω και μου δίνει μια ώθηση ώστε να ανεβάσω τη λεκάνη μου πιο ψηλά προς το ταβάνι.

Έχοντας φτάσει ο αέρας στην περιοχή της λεκάνης, νοητά οραματίζομαι πως κατεβαίνει από τα δύο μου πόδια, ώσπου τελικά να εκπνεύσω από τις πατούσες μου στο πάτωμα. Μέσα από αυτή τη νοητή διαδρομή, δημιουργώ πάλι μια τάση ώστε τα πόδια μου να κινηθούν περισσότερο προς το πάτωμα. Κρατάω για 5 αναπνοές και με κάθε αναπνοή συντονίζω τη σκέψη μου, τη νοητή διαδρομή της αναπνοής μέσα από το σώμα μου και την κίνηση του σώματός μου.


2) Και τώρα το δεύτερο “τρικ” που θα βοηθήσει στο να κατεβάσουμε τις φτέρνες μας λίγο περισσότερο προς το πάτωμα. Ξεχνάω για λίγο τη σκέψη πως η τάση μου είναι φτέρνες-στο-πάτωμα. Κρατάω τη στάση του κάτω σκύλου και φέρνω την προσοχή μου στο μπροστινό μέρος των ποδιών μου.

Η σκέψη και η πρόθεσή μου είναι αυτή τη φορά να πλησιάσω τις κνήμες μου και τα μετατάρσια μεταξύ τους. Με αυτό τον τρόπο ενεργοποιείται ο πρόσθιοι μυς της κνήμης ενώ αντίστοιχα χαλαρώνουν οι μυς στην γάμπα του ποδιού, επιτρέποντας έτσι το πίσω μέρος του ποδιού μου να κατέβει λίγο πιο κάτω προς το έδαφος.



Μην το σκέφτεστε, μια δοκιμή θα σας πείσε. Εμπρός λοιπόν στον κάτω-σκύλο συντονίζοντας σώμα, κίνηση, νου, αναπνοή και πρόθεση!




Ασημάκης Φαλτάκας
Yoga Instructor & Bodyworker

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου